Vilamoura: dag 11 en 12

Dag 11:
Zo, dat was me het nachtje weer wel hoor, spanning en sensatie hier!

Vorige nacht werden we uren wakker gehouden door feestende buurtjes. Rick had tot 3:00 wakker gelegen. Dat kan gebeuren, het is vakantie, misschien iemand jarig, niet te moeilijk over doen, wel irritant.
Maar afgelopen nacht was het weer zover. Om 1:30 schrik ik wakker van de herrie. Ik ga toch maar eens kijken waar het precies vandaan komt. Rick had al zo'n vermoeden dat het de onderbuurtjes waren. Een paar Portugese meisjes (hierna te noemen Reetveter-Teefjes), waarvan de ouders alleen het weekend hier zijn, die een stuk of 10 Portugese vriendinnetjes (hierna te noemen Mede-Reetveter-Teefjes) hebben uitgenodigd. Heel gezellig, maar ik ben er wel een beetje klaar mee.
Ze zitten in de achtertuin en binnen met de ramen open en dat galmt zo door alsof ze naast mijn bed staan te tetteren.
Ik doe ons keukenraam open en roep wat, maar ze maken zo'n herrie dat ze me niet eens horen roepen. Ik kijk of ze misschien ook in de voortuin zitten, zodat ik daar kan vragen of ze stil willen zijn, maar daar zit niemand.
Nog een keer roep ik via het keukenraam en dan kijkt er iemand omhoog. Ik roep dat het mooi geweest is, dat dit al de 2e nacht is en als ze niet stil zijn ik de security ga bellen. Ze roept sorry en no no en dan horen we 15 minuten geschuif en gepraat en is het eindelijk stil, maar wij zijn klaar wakker...

Het was dus weer moeilijk wakker worden vanochtend. Het is bewolkt en 'maar' 25 graden.
We hebben weer lekkere verse broodjes van de Spar en als we klaar zijn met het ontbijt, klim ik maar even in de pen. Dat is wel erg ouderwets, ik stuur een appje naar de eigenaresse Ana en naar de beheerster Valentina. Ik meld bovenstaande en binnen een paar minuten krijg ik antwoord.  Ze hebben met de security gesproken, die de RVT-jes op hun gedrag zal aanspreken en hun moeder wordt gebeld. Ik krijg tevens het nummer van de security voor als het vannacht weer mis gaat. Laten we het niet hopen.

Wij zijn dus allemaal een beetje suf. Rick oppert nog om te gaan minigolfen, maar Laura heeft geen zin en mij lijkt het toch wat te warm overdag. We gaan dus allemaal maar een beetje ipadden, lezen, tekenen.

Eind van de dag moet er weer besloten worden waar we nu weer gaan eten. Eerlijk gezegd klinkt een vleesje met groenten en gebakken aardappeltjes lekker thuis als muziek in mijn oren, maar goed, toch besloten om naar Tuttipanna om de hoek te gaan. De ober/bedrijfsleider is echt een hork eerste klas, maar het eten zo lekker. Laura en ik gaan reserveren en we lopen nog even de Oriental Shopping mall aan de overkant in. Ze hebben van alles en we komen dus ook met van alles thuis.

Laura en ik nemen bij Tuttipanna weer de sushi combi, Rick de Tuna Steak en Eric de Spaghetti Beef. Het was echt weer lekker, maar als we weggaan zegt niemand gedag, behalve de tandloze gitaarspeler...




Rick en Laura doen nog even een evening swimmetje en dan gaan we weer Ollolai kijken.


Dag 12:
Het heeft geholpen hoor, het was 23:30 rustig en we hebben heerlijk geslapen. Kan zijn dat die liter Sangria bijgedragen heeft, maar we worden laat maar uitgerust wakker.

Vandaag gaan we naar MAR Shopping Center Algarve. Een grote mall die pas geopend is.
We bellen weer een Uber maar het is echt een l*& eerste klas. We hebben bijna een aanrijding, omdat ie op zijn telefoon zit te kijken en hij rijdt de ingang van de mall voorbij, omdat ie niet goed op de borden let. Omdat ik van de achterbank loopt te blaten, is ie behoorlijk pissig als ie ons afzet. Lekker dan, geen fooi en 3 sterren (van de 5).

Bij de ingang zit de Starbucks en alle grote winkelmerken zijn binnen aanwezig, zoals de Primark, H&M, C&A, ZARA, Rituals en...een IKEA.
Laura krijgt voor d'r verjaardag een nieuwe kamer, dus we zoeken gelijk wat leuke meubeltjes uit. We maken foto's van alles, zodat we in NL alles online kunnen bestellen. Opa gaat eind deze maand met pensioen en omdat we niet willen dat hij in een gat valt (als hij dit leest ... haha) zetten we hem gelijk aan het werk.


Als we naar de IKEA lopen zien we allemaal kinderen in een elektrisch autootje rijden. Die kun je hier huren om je kroost zo lang mogelijk van het winkelen te laten genieten. Ze hebben een heel wagenpark...


Na de IKEA lopen we nog naar de Skechers. Rick en ik slagen voor een mooi paar nieuwe schoenen en dan gaan we bij de Foodcourt iets lekkers uitzoeken. Het wordt de KFC. Ik heb niet zo'n honger, maar Rick houdt wel van een lekkere snack-emmer...


Als we vol gevroten zijn lopen we terug naar de ingang en bestellen weer een Uber. Binnen 3 minuten zijn we weer onderweg terug naar Vilamoura. Deze keer weer een aardige vent.

We gaan even lekker zwemmen en Beach Ballen en als we besloten hebben waar we gaan eten vanavond, gaan we niet te laat douchen.

We lopen weer naar de haven en het plan is om nu echt aan het water te eten bij La Fragata. Al heel de week staat daar een grappige propper en noemt zichzelf Justin Case en wij zeggen al heel de week my name is Maybe Later. Afin, het is grappiger als je hier bent en als we aan komen lopen herkent hij ons al en we krijgen een mooi tafeltje aan het water...


We gaan weer all the way, kan ons het schelen. Laura neemt vooraf Garlic Bread en als hoofdgerecht Tagliatelle all Pesto...

Eric neemt de Scallops en de Kebab Meat, Rick de Onion Rings en Kebab Fish en ik de Prawn Cocktail en Grilled Salmon with Champagne Sauce...






Het was heerlijk en de entourage maakt het natuurlijk nog leuker. Als we weggaan geeft Eric Justin Case nog een leuke fooi. Hij blij, wij blij.

Morgen onze laatste volle dag, zwembad of strand en dan gaan we met gierende banden terug naar huis. Omaatje wordt maandag 100 jaar!!!

Reacties

  1. Wat een gedoe zeg die RVT’jes😉 die gaan natuurlijk helemaal los, “als de kat van huis is ......” 😡 Maar gelukkig is de waarschuwing overgekomen.
    Was wel weer een heerlijk relaxed dagje, dat is toch altijd het fijne van vakantie, niets moet alles mag. En dan ook nog lekker eten en shoppen, ik zeg, goed bezig!!
    Geniet nog even van de laatste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat eten er heerlijk uit allemaal. Jullie hebben weer een heerlijke vakantie gehad helaas zit het er bijna op....maar de verjaardag van oma die 100 wordt is ook wel erg bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo vervelend van die mensen die geen rekening met anderen houden, maar gelukkig deed het woord security wonderen.😃
    Dat ziet er goed uit zeg dat eten, ik vind het wel komisch hoor, Justin Case en Maybe Later! Leuk gevonden.
    Jeetje 100 jaar wat een mijlpaal, ja dat mag je niet zomaar laten passeren. Geniet nog even verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo...ik krijg er trek van...eerst ontbijten! Goeie terugvlucht strakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat is dat toch irritant als anderen je uit je slaap houden. Gelukkig ging het nu goed. En dat eten ziet er allemaal zalig uit. En jee, je oma 100 jaar, wat een leeftijd! Geniet nog lekker van de laatste dag en goede terugreis alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeugd en als de kat van huis is...ik spreek je nog wel Hahaha ;)
    Maar wat een heerlijke shop dag en wat leuk al pre shoppen bij Ikea, Opa kan zijn borst nat maken en zou willen dat hij weer naar zijn baas kon...NOT!!!
    Geniet nog even van de laatste kan Sangria..Ik bedoel laatste dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig hebben die RVT-jes geluisterd en was het afgelopen nacht wel rustig. Heel vervelend als je zulke buren hebt.
    Oma die 100 jaar wordt, dat is een mijlpaal die je inderdaad niet mag missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel balen al dat lawaai snachts,maar goed dat je er wat aan gedaan hebt.
    En leuk op de vakantie shoppen bij de Ikea,Laura boft straks maar met een mooie nieuwe kamer.
    Jullie weten de lekkere eettentjes wel te vinden daar in Portugal.
    Heerlijk om jullie zo te zien genieten.
    En jeetje maandag omaatje 100 wat bijzonder..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig duurde die slapeloze nachten niet al te lang. Wanneer de kat van huis is dan feesten de muizen blijkbaar. Maar weer lekkere relax dagen met een zeer smakelijk einde. Op naar oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks de portugeze meiden toch geslaagde dagen, nog een dag relaxen en daarna een hele goede terugreis en op naar de jarige oma!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat de reetveterjes gestopt zijn.
    Lekker gastvrij in dat restaurant zeg, maar het eten maakt veel goed.
    Bijzonder dat je nog een oma hebt!
    Veel plezier de laatste dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vervelend als je zo’n last van anderen hebt, hopelijk is die ellende nu voorbij.
    Super mooi plekje om aan het water te eten, het eten zier er allemaal heerlijk uit. De laatste dag alweer, pfff wat gaat het snel. Nig maar even heel erg genieten dan!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Weekje Julianadorp aan zee: zondag en maandag

Scheveningen januari 2018

Weekje shoppen in Orlando