Dag 2 Villages Nature Paris

Lekker geslapen, ondanks de hitte, maar we hebben vandaag een missie: ventilatoren!

Als Eric lekkere broodjes heeft gehaald bij de Boulangerie, gaan we ontbijten met onze 'eigen' hagelslag en pindakaas. Niets zo lekker als een vers stokbroodje met Calve Pindakaas!

Daarna vertrekken we naar Val D'Europe, een giga overdekte mall met hele leuke winkels, zoals de Primark, H&M, Apple Store, Ben & Jerry's, Esprit, GAP etc en als je denkt we hebben het gehad, dan kom je uit bij La Vallee Village met nog meer merkwinkels zoals Armani, Calvin Klein en .... een Starbucks!



Ik ga met Laura shoppen bij de H&M, waar ze leuk slaagt en Rick gaat met Eric naar de Apple Store waar hij weer even goede oortjes heeft gekocht.
Daarna lopen we gezamenlijk de GAP in waar Rick nog slaagt voor een nieuw vest, altijd handig en telkens als je denkt, dit is het einde, komt er weer een ander gedeelte met winkels, in de airco, dus ik ben helemaal in mijn sas.

La Vallée Village is niet overdekt en we gaan dan ook snel afkoelen bij de Starbucks...

Als we onze Frappucino's op hebben, lopen we terug naar de Auchan voor onze missie! We komen al snel hele pallets vol met ventilatoren tegen en doen er 2 in de kar. Thuis was er een stuk gegaan en kwamen we er ook al een tekort. Met deze temperaturen, die maar blijven duren, geen overbodige luxe.
We halen ook eten voor vanavond in het huisje, dan kunnen we lang in het zwembad blijven en hoeven we ons niet op te tutten voor het avondeten buitenshuis. Dus we gooien de kar vol met verse sushi, gegrilde kip, broodjes, fruit en nog wat drinken. 

Van mijn stappenteller app krijg ik intussen een berichtje of ik wel goed snik ben dat ik al over de 5.000 stappen zit vandaag, oftewel dagdoel bereikt. Wat zal mijn dokter trots zijn als ik terug ben van vakantie...

We rijden terug naar huis en Rick zet voor mij de ventilatoren in elkaar, de rest kleedt zich al om, zodat we naar de Aqua Lagon kunnen.


Het zwembad is echt super! Zoveel leuke glijbanen, wild waterbaan, ligbedjes aan het meer, we vermaken ons prima. Eric doet ook nog zo'n enge glijbaan, dat je in een capsule gaat staan en als je dan op Start drukt, donder je een paar meter recht naar beneden, mij niet gezien...
Ook al is het druk, het is goed te doen, hoewel ik vind dat dagjesmensen het onnodig druk maken, beter alleen parkbewoners, hou je het ook wat exclusiever, maar goed, ze moeten een hoop omzet draaien om zo'n groot waterpark rendabel te houden.

Als we het zat zijn lopen we terug naar het huisje en gaan we de verse sushi en gegrilde kip opeten.
We spoelen alles weg met een Pos wijntje, lekker hoor!

Na het eten gaat Eric nog een keer zwemmen, de kinderen zijn moe en gaan ipadden. Ik schrijf de blog, anders vergeet ik alles weer.

Morgen weer lekker zwemmen en willen de kinderen wat activiteiten gaan doen, zoals varen over het meer en minigolf. We zullen zien, tot morgen!!

Reacties

  1. Wat een heerlijke dag, Esther. Shoppen en daarna zwemmen is een perfecte combi. Met dan als kers op de taart sushi eten.
    Veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was een goed begin zeg, lekker geshopt in een leuke mall en heerlijk gegeten en gezwommen, wat wil je nog meer? Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag Esther! Dat zwembad klinkt fantastisch , fijn dat jullie zo genieten. Hoe is de Pos wijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke dag!!! En morgen vast weer een.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk dat is een fijne vakantie dag, voor iedereen wat. Goed idee die ventilatoren, hier is niets meer te koop. Gezellige dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag.
    En fijn dat je weer zolang kan shoppen,een prachtige mall.
    Echt een zwemparadijs daar geniet er maar lekker van

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne dag, en die shoppingmall klinkt goed zeg! Daar zou ik me ook wel wat uurtjes kunnen vermaken. En fijn dat jullie geslaagd zijn voor ventilatoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie mall zeg, en ook nog goed geslaagd met shoppen. Top dag weer, lekker in het giga zwembad is toch heerlijk hoor met die warmte.
    De ventilatoren zullen goed van pas komen want de temperaturen blijven hoog bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker geshopt, gezwommen en gegeten. Helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben jullie het leuk daar en een fantastisch waterpark zeg! Die shoppingmall is leuk, zijn wij een aantal jaren terug ook eens geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Weekje Julianadorp aan zee: zondag en maandag

Scheveningen januari 2018

Weekje shoppen in Orlando