Vilamoura: dag 13

Gelukkig weer een rustige nacht. Paps en mams van de Reetveter-Teefjes zijn er weer, dus de rust is weder gekeerd.

Onze laatste volle dag. Eerst weer even genieten van de verse broodjes en proberen wat dingetjes op te maken.
We gaan eerst naar het zwembad. Het is weer heerlijk rustig en we doen weer een potje Beach Ball en we zwemmen wat rond.
Om 13:30 ga ik ham en eieren halen bij de Spar en maak ik een lekkere lunch voor iedereen.

Na de lunch ga ik met Eric en Laura naar het strand. We zoeken weer een parasol met ligbedjes waar geen bordje Reservado hangt.
Eric en Laura gaan in de golven zwemmen. De zee zit vol met waterplanten, maar de temperatuur is prima, volgens horen en zeggen, want ik lig lekker met mijn boek onder de parasol.

Als we 1 1/2 uur liggen staat er ineens een Portugese vrouw te blèren bij onze bedjes, dat ze van haar zijn en wij moeten weg. In mijn allerbeste Portugees zeg ik nog Non Reservado, maar ze houdt voet bij stuk, bedjes zijn van haar. Nou lekker dan, we gaan wel weer terug naar ons zwembadje.

We gaan lekker zwemmen en Rick komt er ook weer bij. Ik lees nog wat in mijn boek en dan is het al weer tijd om te douchen. Eric en Rick gaan eerst en ik loop met Laura nog even naar het souvenirwinkeltje, want ze koopt altijd een aandenken uit het land waar we op vakantie zijn.

's Avonds lopen we voor de laatste keer naar de haven. We worden getrakteerd op een mooie sunset...


Rick wil graag bij Il Lamparo eten, een Italiaans restaurant. We kunnen hier lekker buiten op het terras eten en mensen kijken. Laatste avond, dus we gaan gewoon weer all the way.

Laura neemt vooraf de Bruschetta en de Tarbot filet als hoofdgerecht...


Eric neemt vooraf de Meatballs en Risotto Seafood als hoofdgerecht...

Rick neemt vooraf de Goat Cheese salad en de Lamb Chops als hoofdgerecht...

Ik neem Fried Prawns vooraf en Tuna Carpaccio als hoofdgerecht...


Dat alles spoelen we voor de laatste keer weg met een lekker glas Sangria....

We hebben lekker gegeten en samen de vakantie besproken: wat vond jij het leukst?
Ik ben de enige die de Bengali Caves leuk vond en de rest vond het winkelcentrum Mar erg leuk en ons zwembad. Minst leuk: Aquashow en de slechte WIFI in ons appartement en de gehorigheid.

Het is wel warm vanavond, nog steeds 26 graden. Met klotsende oksels lopen we terug naar het appartement. Ik schrijf nog even de blog en we kijken naar BVN.

Morgen worden we 11:15 opgehaald en we vliegen om 14:00 dus rond 18:00 weer in Rotterdam.
Ik mis mijn eigen zachte bedje en een Hollandse maaltijd.

Leuk dat jullie allemaal weer meelazen. Dat maakt het bloggen een stuk leuker!
Tot de volgende keer!!

Reacties

  1. Wat hebben die mensen toch, om gelijk zo te keer te gaan. Heel overdreven om zo te reageren. Maar jullie hebben een heerlijke afsluiter gehad. Vooral op jouw tonijn carpaccio ben ik heel jaloers. Een veilige vlucht naar huis en hopelijk verloopt die geheel soepel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vervelende vrouw om die bedjes zo op te eisen. Maar jullie nemen de juiste beslissing, lekker naar het zwembad en laat haar maar genieten van haar bedjes.. mooie afsluiter met heerlijk eten en mooie sunset! Lekkere vakantie geweest, afgezien van wat minpuntjes. Giede vlucht naar Rotterdam en weer bedankt voor het meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een aso's die mensen, om dan zo tekeer te gaan, doe ff normaal... Maar jullie hebben afgesloten met heerlijk eten. Zit er lekker uit. En dan nu weer tijd om naar huis te gaan, ook altijd lekker, vind ik dan. Goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het toch altijd leuk om te lezen dat jullie kids zo heerlijk en veelzijdig eten, Geweldig vind ik dat!
    Op wat gedoe na weer een heerlijke vakantie gehad, succes met de terug vlucht en wie weet volgend jaar ...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vervelende vrouw die jullie van de ligbedjes dwong. Al met al toch een heerlijke vakantie gehad. Kan me voorstellen dat je weer naar je eigen bed en Hollands eten verlangd. Goede terugvlucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo weer een heerlijke laatste dag.
    En jeetje Esther werd je gewoon weggestuurd op het strand..
    Maar wat hebben mullie weer heerlijk genoten.
    Alvast een goede terugreis hopenlijk beter als de heenreis..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laatste dag goed besteed.
    Je bent je vast rot geschrokken van die krijsende vrouw!
    Eten ziet er weer heerlijk uit en mooi die sunset! Goede terugreis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een lekkere laatste dag ...en toch nog kunnen genieten van het ligbed totdat het Krijzende monster aan kwam pppfff vreselijk !!
    Het was weer een topvakantie !
    Dankjewel voor het blog ....zo leuk om te lezen 😊
    Een goede reis naar huis !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Portugees temperament zeg maar, pfff, wat een gedoe maar het eten zag er geweldig uit net als de Sangria, ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben en veel plezier met oma's verjaardag en sterkte daarna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lopen er toch idiote mensen rond. Zo geen volwassen gedrag. Maar jullie hebben wel weer genoten deze vakantie. En hahaha het winkelcentrum was het leukst😂 Persoonlijk vind ik de afsluiter met sangria ook wel erg leuk🍷😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Weekje Julianadorp aan zee: zondag en maandag

Scheveningen januari 2018

Weekje shoppen in Orlando