Vilamoura: dag 8

Ken je die mop van dat gezin dat naar Aquashow Parkhotel wilde? Ze gingen wel...maar niet zo lang...

Eerst was het een hele klus voordat onze pubertjes wakker werden. Ik had ze gewaarschuwd, 9 uur gaat de wekker. Over 2 weken moeten ze er weer om 7:00 uit, dat gaat nog wat worden....
Ik was in ieder geval al om 8:00 wakker door een paar ijverige tuinmannen. Ik maak voor de 2e keer de blog van dag 6 en 7, want op de een of andere manier verlies ik de foto's bij publiceren en dat kan ik dan niet uitstaan, dus nu maar even.

We eten snel een ontbijtje en dan lopen we naar de poort van ons complex. Eric tikt zijn locatie adres in de Uber app en binnen 2 min staat er een Peugeot 308 voor onze giechel. Allemaal erin en op naar Aquashow.

Als we aan komen rijden zie ik het al, MEGA druk. We lopen naar poortje 2 want wij hebben de tickets op onze phone en kunnen na het scannen zo doorlopen. Het park is pas een half uur open en alle ligbedden zijn al vol en iedereen ligt op het gras in de schaduw van een glijbaan.
Wij gaan ook onder een glijbaan zitten, maar we kijken elkaar aan, is dit het nu?

Foto's van internet:


Bij diverse glijbanen staan al dikke rijen in de brandende zon, pffff, ok, op zoek naar de Wave Pool.
Ook daar krioelt het van de mensen en dan denk ik altijd, als er maar geen een verzuipt, wat een verantwoordelijkheid voor die jonge Lifeguards.
Bij de Wave Pool zit een soort overkapping, waar nog ligbedjes vrij zijn alleen ze zijn wel erg vies.
Eric en Laura gaan toch maar onze handdoeken en spullen halen, want hier ligt het wel iets rustiger en goed in de schaduw. Eindelijk gaan we in het water...

Foto van internet Wavepool

Iedereen en alles botst tegen elkaar aan en als de golven geweest zijn gaan we op zoek naar de stroomversnelling... nou ja...versnelling, pfffff....een schildpad gaat nog sneller.
We doen hem 1x en gaan er snel uit. Laura doet nog een leuke glijbaan waar ze in wilt, maar de rest heeft het eigenlijk al helemaal gehad.

We lopen terug naar onze ligbedjes en overleggen even. Het is zonde geld om al weg te gaan, maar we hebben het niet naar ons zin. We verlangen naar ons eigen rustige zwembad.

We halen de spullen uit onze locker en zien dat er ook een giga rij voor de eettent staat. Het is goed zo, we gaan met gierende banden (in de Uber, hij stond er al) terug en we laten ons afzetten bij de Mac. Met een fris windje eten we buiten op het terras een lekker menuutje.

Daarna lopen we terug naar Moura Praia Condominio (ons appartementencomplex) en duiken in het zwembad. Zalig....



Het wordt hier in het zwembad pas druk na 17:00, dan lijken alle Portugezen wakker te worden en te gaan zwemmen. Prima, want dan gaan wij al douchen.

's Avonds lopen we weer naar de haven. De keuze is reuze, maar is gevallen op....Tai Tai, jawel de Chinees. Ik krijg er spleetogen van.
Als ze voor de 8e keer komen vragen of we het al weten en Rick manen om te kiezen, bestellen we een flesje rood, voorgerechtjes en hoofdgerechten met noodles, allemaal yummie.

Kijkt u maar even rustig naar de beelden:

Oeps, voorgerecht Spring Rolls waren op voordat ik er erg in had...

Sizzling Chicken and Prawns

Squids (inktvis) van Rick

Voordat we moeten afrekenen komt een Chinees vrouwtje ons uitleggen, dat we in plaats van de rode wijn van euro 13 de fles van euro 26 hebben opgeslobberd. Of we dat erg vinden...
Nee hoor, maar het is niet ons probleem dat je de verkeerde gegeven hebt, dus wij zeggen: not our problem. Zij verstaat dan: no problem en glimlacht en aait Eric over zijn arm om te bedanken.
Dan zeggen we nog maar een keer: not our problem, we pay euro 13 en heel snel verdwijnt dan de glimlach en maakt ze zich uit de voeten. Op de rekening staat keurig euro 13.
Eric denkt dat ze dit met opzet doen, ik denk dat ze gewoon geen verstand van wijn hebben, maar ik ga niet 2x zoveel voor een wijntje betalen, als ik hem niet zelf uitgekozen heb.

Terug in het appartement willen we nog even tv kijken, maar de WIFI doet het niet meer. Na enig onderzoek van Eric blijken we door onze bundel heen te zijn. Ai, hier worden ik en mijn puberkindjes niet blij van. Ik stuur een mailtje naar Ana, de eigenaar. We wachten het af.

Reacties

  1. Wat een domper dat zwemparadijs. Kan me voorstellen dat je dan liever bij het apparent gaat dobberen.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk, even 2x zoveel afrekenen als je daar niet om gevraagd hebt. .weird...
    En de drukte lijkt me inderdaad ook geen pretje, goede beslissing, het zwembad ziet er een stuk relaxter uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vreselijk zo'n druk waterpark, ik snap dat jullie er snel genoeg van hadden!
    Heerlijk weer een chineesje te pakken met een heel duur wijntje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer hoor als het zo tegen valt zo'n waterpark en dan ook nog eens knetterdruk.
    Gelukkig een stuk rustiger in jullie eigen zwembad bij het appartement.
    Bij de Chinees ziet het er goed uit wel weer jammer dat ze je proberen te "tillen" met de wijn, maar goed dat jullie het niet geaccepteerd hebben. Wie weet bij hoeveel gasten deze truc wel lukt ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt...ik moet altijd zo om jou lachen! Ik stem voor een reallife soap ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jakkes wat een vreselijk druk waterpark. Balen dat die Chinese jullie wilde afzetten. Het is wel een hilarisch blog met al die 'belevenissen' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat ellendig die drukte in het waterpark. Ik zou ook gillend gek worden. Lekker dan die rust in jullie “eigen” zwembad. En wat brutaal om jullie voor een duurdere fles op te willen laten draaien. Dan kennen ze de Sloofjes nog niet hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer van het zwempark maar om dan te blijven en lang in de rij te staan om te lunchen was ook niet mijn keuze geweest. Gelukkig toch nog een heerlijke dag bij de pool gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een vakantie van jou gaar nooit echt helemaal gladjes geloof ik. Ik moet altijd heel erg lachen als ik het lees want kan je gezicht al voor me zien. Het lijkt me wel een goede truc van de Chinezen. Daar kan geen huiswijn tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo wat jammer dat dat waterpark tegenviel.
    Vroeg je bed uit een uber geregeld en dan het liefst bij je eigen pool liggen.
    En jeetje wel een lekker wijntje op,maar dan kent ze de sloofjjes nog niet die chinees๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een tegenvalker zeg dat waterpark, jammer, maar dan kan je beter in het rustige zwembad dobberen.
    Die fles voor de helft duurder zou ik ook niet betalen, is hun fout, jammer dan. Groot gelijk!
    Ik hoop, dat de wifi weer verlengd wordt, zou er ook niet zonder kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat waardeloos dat het zo extreem druk was in het zwemparadijs! Leuke wisseltruc van die Chinezen... Ze dachten jullie even wat extra geld afhandig te maken. Groot gelijk dat je niet betaald hebt. Dat gedoe met foto's op Wordpress heb ik ook, zo waardeloos...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik jullie ‘eigen’ relaxte zwembad zie, heb ik ook heel snel gekozen. Niet leuk, zo’n overvol aquapark, maar wel zonde van het geld en de moeite om er te komen.
    Haha, die Chinese dame...dacht met een aai over de arm lukt het me wel ๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vreselijk dat drukke waterpark ....groot gelijk om de rust op te zoeken van jullie zwembad ๐Ÿ‘
    Whhaa mooi niet gelukt met die fles wijn ....je kan het natuurlijk altijd proberen ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Weekje Julianadorp aan zee: zondag en maandag

Scheveningen januari 2018

Weekje shoppen in Orlando