Weekje shoppen in Orlando

Na een zware periode van operaties, chemo´s en nog meer operaties wilde ik heel graag weer een keer naar de overkant. Via Facebook zag ik dat Tui goedkope vliegtickets aanbood komende weken, maar natuurlijk wel buiten de schoolvakanties. Mijn moeder zit al jaren te kwijlen boven onze blogs als we weer naar Amerika gingen en zo ontstond het idee om met zijn tweeën te gaan.

Eerst even vrij vragen, dat was geen probleem, toen snel tickets geboekt, want het kan de volgende dag weer anders geprijsd zijn, vraag en aanbod, zo gezegd zo gedaan...

We vliegen 22-11 op Thanksgiving rechtstreeks van Amsterdam naar Orlando Sanford. Als het goed is komen we 14:30 lokale tijd aan en dat zou mooi zijn, want we willen eigenlijk wel met daglicht aankomen in ons hotel. Op 29-11 vliegen we via Miami weer terug.


Nu nog een onderkomen...
Aangezien het mijn moeder d´r eerste keer USA is, wilde ik eigenlijk wel met haar in een mooie villa verblijven en haar kennis laten maken met de luxe van een eigen zwembad.
Nu wil het toeval dat de prachtige villa van Caroline en Robert-Jan precies die week nog beschikbaar is. Na wat over en weer messengen (is dit een werkwoord?) mogen wij die week in hun heerlijke villa verblijven op Solterra, echt super!!




We moeten alleen 1 nacht overbruggen in een hotel als we aankomen, dus ik kijk even op Google Maps waar Solterra ligt en Disney Springs en dan is de keuze snel gemaakt:
Wyndham Grand Lake Buena Vista, het dichtsbijzijnde hotel op loopafstand van Disney Springs!
Daar gaan we alvast de 1e avond eten.


Over de autohuur had ik wat twijfels. Sowieso is het best spannend om daar allemaal zelf rond te gaan rijden, want normaal doe ik dit met Eric samen en mijn moeder heeft geen rijbewijs, dus daar kan ik niet op terugvallen. Kleine auto, grote auto, nou ja, in ieder geval na een paar dagen nadenken, het is een Midsize SUV geworden via Alamo, goede prijs en hierdoor hoop ik alles goed te kunnen overzien aangezien ik dan ´hoog´zit.

En zo was het allemaal binnen een week geregeld en startte ik met een lijstje maken: wat gaan we doen, waar gaan we eten en je raadt het al, aan een week gaan we niet genoeg hebben.....

Het aller aller liefste wil mijn moeder naar de Walmart! Dat is zo geregeld.
We gaan in ieder geval ook de Florida Mall en de outlets onveilig maken, want aangezien ik nu een iets ander lijf heb, ga ik mezelf verwennen met nieuwe kleertjes.


Daarnaast wil ik haar nog wel iets van Florida laten zien en lijkt het haar geweldig om dolfijnen in het wild te zien. We zullen daarom in ieder geval een dagje Gulfcoast of Cocoa Beach doen met een boottocht. Voor de rest zien we het wel, ideeën zat.


Uiteraard ga ik bloggen, want 2 provincialen in Orlando, dat wordt natuurlijk lachen gieren brullen.

Tot gauw!

Reacties

  1. Zo leuk dat je samen met je moeder gaat genieten van Florida, echt super. Jullie gaan samen vast een heerlijke week hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!! Dat wordt vast een geweldige week. Ben heel benieuwd naar jullie avonturen. En een shoppingmall samen met je moeder is heel veel fun, ik weet er alles van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk samen met je moeder een Florida trip. Uitgebreid shoppen, lekker eten en genieten. Het zal een drukke week worden, zoveel te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, het allerliefst de Walmart willen zien, geweldig toch! Wat zullen jullie gaan genieten, heerlijk een weekje samen weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat heerlijk Esther en zo bijzonder om dit met je moeder te doen. Ik verheug me al op de verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wacht nu al met smart op jullie avonturen 😁. Veel plezier met de vakantie voorpret 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een geweldig idee om met je moeder te gaan en samen te gaan genieten! Heel veel plezier en ik lees graag met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk vooruitzicht! Dat heb je na alle ellende zeker wel verdiend!
    Gezellig samen met je moeder Florida onveilig maken😂 💵💸💰

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn!! Goede actie, heerlijk om naar uit te kijken! Wij volgen jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo geweldig om samen met je moeder naar Florida te gaan, dat wordt genieten! Shoppen , een mooie villa , dolfijnen spotten, wat wil,je nog meer?
    Geniet van de voorpret, het aftellen is nu echt begonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk vooruitzicht, heb je na alles wel verdiend. En zo leuk om dit samen met je moeder te gaan doen. Wat fijn dat jullie in die prachtige villa kunnen verblijven. Lekker aftellen nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker zeg zo een weekje er tussenuit, en je hebt het echt onwijs verdiend! Slim ook om vanaf Miami wee te vertrekken, dat scheelt je een hoop tijd met die TUI vlucht met die rare tussenstop! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk vooruitzicht en de voorpret is ook altijd zo leuk dat wordt volop genieten en natuurlijk ga ik het weer allemaal volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super dat je een weekje met je moeder naar Florida gaat.
    Zo leuk om dat allemaal te laten zien aan iemand die nog nooit in Amerika geweest is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaloerssssss....maar benieuwd naar al je tips weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Weekje Julianadorp aan zee: zondag en maandag

Scheveningen januari 2018