La douce France: dag 5 To wash or not to wash

Vandaag zou het heel ander weer worden en gezien de slechte nacht proberen we wat uit te slapen.
Tijdens het ontbijt maken we een plan: Eric en Rick gaan samen boodschappen doen en tanken, Laura en ik gaan naar de manege om te zien of we een bosrit kunnen bespreken en jawel, we gaan wassen in de wasserette. Was het leven altijd maar zo simpel.....vrijdag wasdag 😜.

We lopen naar de manege en alle pony’s staan klaar om met kleine kindjes in de bak de beginselen van het paardrijden te leren. Ik zie Laura al bedenkelijk kijken. Binnen informeer ik naar de buitenritten, die waren er wel, maar ook voor beginners. Ze kan zich wel inschrijven voor een gevorderde buitenrit en hopen dat er nog meer meiden bijkomen, dan gaat het door en anders wordt het afgezegd. Afwachten maar, we
schrijven in voor maandag 11:00.

Daarna lopen we naar het winkeltje en zoeken we ons suf naar wasmiddel. In mijn beste Frans vraag ik waar dat staat, maar ze verkopen dat niet, want als je gaat wassen in de wasserette zit dat er automatisch bij, fantastisch zou je denken toch...?!
We vragen nog of het met muntjes gaat of euro’s en ze zegt met 2€ euro munten. Dus wij met een tas vol wasgoed en €2 naar de wasserette. Het werkte vrij simpel en net als ik de €2 in de automaat wil stoppen zegt een NL mede-wasvrouw, dat het 3x€2=€6 kost voor één was en €4 voor de droger! Oftewel een tientje voor een wasje draaien!! Nee, dit meen je niet....!! Wasmiddel is zeker erg duur in FR?
Dus weer terug naar het huisje, maar ik heb niet zoveel euromunten en als Eric terug komt heeft hij ook geen euromunten.
Terug naar de receptie, euromunten halen, nee sorry, in de gameroom staat een wisselautomaat. Op naar de wisselautomaat en euromunten gehaald.
Terug naar de wasserette, 2 wassen erin gestopt a raison de €12 en lunchen!
Drie kwartier later halen we de was weer op, maar helaas zijn niet alle vlekken eruit, pffff.
Ik hang de natte was over het droogrek, want ik ga niet nog eens €8 voor de droger betalen, maar daar heb ik later al weer spijt van, want het zonnetje komt maar niet door en ‘s avonds is de was nog steeds nat.

Het weer blijft wisselvallig, Eric gaat om 14:00 met de kinderen naar de wellness om te zwemmen. Door het slechtere weer is dit vandaag gratis en dus druk met spelende kinderen, niet echt rustgevend zeg maar... 😏

Om een uur of zes rijden we richting Buffalo Grill, vlakbij, lekker binnen, Amerikaans en met internet. Maar de wifi is aller belabberdst, in de hele 🤬 provincie volgens mij, dus ook hier lukt het niet om de blog online te zetten. Alleen de email lezen lukt.
Het eten is wel echt lekker en zeker voor herhaling vatbaar als het weer wat wisselvallig is.






We proberen ‘s avonds voor de laatste keer de wifi bij het zwembad, bij de wasserette en bij de bar, maar nergens komen we erop en daar word ik toch wel een beetje chagrijnig van.
We besluiten een spelletjesavond te houden in plaats van een Netflix film kijken, want we kunnen het niet echt eens worden over welke film, zoveel mensen, zoveel wensen (lees: zoveel pubers, zoveel meningen).
Gelukkig was dat super gezellig en gaan we vanavond op tijd naar bed. 
Morgen proberen we nog een keer de wifi op de camping, anders ga ik mijn geld terug vragen en kamperen bij de Mac hier om de hoek, daar zullen ze toch wel goede internet hebben....?

Reacties

  1. Wat een hoofdprijs voor een wasje, en als je daar nou nog resultaat van hebt...
    Balen hoor van de wifi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze slaan ook overal een slaatje uit he, wat een prijzen voor een wasje, maar je hebt geen keuze, dus moet je wel 😌. Balen als je goede wifi bent gewend en het nu niet zo is. Hopelijk gaar het paardrijden wel door maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn wel prijzen, zeg voor het draaien van een wasjes. Dat geld kan je beter aan een cocktail uitgeven 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ppff, wat mis je dan de Amerikaanse wasmachines van de villas :)

    ondanks dat de fotos ontbreken, toch aan het meegenieten van jullie vakantie door je leuke blog met veel humor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Weekje Julianadorp aan zee: zondag en maandag

Scheveningen januari 2018

Weekje shoppen in Orlando